Beringen boomt
Zie je graag meer groen in de straat? Of ken je een plekje op openbaar domein waar ruimte is voor een boom? Dien je suggestie in!
Dien jouw locatie inJullie bijdragen
Honingboomstraat (+ aangrenzende straten (wijk))
In onze straat en de aanliggende straten van de wijk zijn er weinig bomen aanwezig. Hierdoor warmt het in de zomer zeer snel op en is er weinig schaduw aanwezig. Dit in tegenstelling tot de aangrenzende middenstraat waar wel bomen langs de weg staan.
Een tweede reden is de ligging van de wijk. Het is een lager gelegen gebied dat vroeger een moerassige omgeving was. Hierdoor is het zeer vochtig. Door meer vegetatie aan te brengen, wordt er van nature meer water uit de bodem gehaald.
Het beschreven gebied grenst aan een bosrijk gebied en de vallei van de zwarte beek. Door meer bomen te planten vergroot je het leefgebied voor heel wat vogels, insecten en vergroot de biodiversiteit.
Een bijkomende reden zou nog kunnen zijn dat de straatnamen allemaal verwijzen naar 'bomen' (Honingboomstraat, de hemelboomstraat, de vitsenbosstraat terwijl er relatief weinig natuur aanwezig is.
Heerbaan Stal, juist voor het rustoord
Op de onverharde berm , gras op dit moment is er perfect plaats om een aantal straatbomen te planten. Ze kunnen het straatbeeld verbeteren , het uitzicht van en naar het rustoord zal er mooier op worden en het stoort nemand.
Hoek Kanaalstraat en Stadionlaan - Koersel
Tot begin dit jaar stonden op dit pleintje een 5-tal mooie bomen. Helaas zijn er intussen 2 afgestorven, omgevallen en door de stadsdiensten verwijderd. Nu is ook een derde boom er erg slecht aan toe en staat die op omvallen.
Dit soort pleintjes zijn erg mooie plekjes in deze cité en verdienen het om opnieuw méér groen te bevatten.
Alvast dank om deze aanvraag in overweging te nemen.