Beringen boomt
Zie je graag meer groen in de straat? Of ken je een plekje op openbaar domein waar ruimte is voor een boom? Dien je suggestie in!
Dien jouw locatie inJullie bijdragen
Graag bomen in Mathias geysenstraat in Stal Koersel
in onze straat staat nog een enkele boom
Fietsbrug aan treinspoor Beringen centrum kant van Zandstraat
Hier zijn 2 mooie maar zeer kale pleintjes langs de wadies waar wel wat meer groen mag geplaatst worden. Je kan misschien ook wat aanplantingen doen in de wadies, hier staat toch nooit water in en is anders toch maar een triestig zicht.
Kruisweg 26 - 28 + hoek
Wat groen langst de weg + veiligere zichtbaarheid voorrang van rechts.
Aansluiting Molendijk met Albert I Laan / Koerselsesteenweg
Door de recente wegenwerken is er op het einde van de Molendijk/Albert I Laan een mooie oppervlakte vrij gekomen. De grond werd eigendom van de stad. Op de omgevingsvergunning is zelf een boom voorzien, maar nooit uitgevoerd. Er is zeker plaats voor 2 bomen. Er zijn verschillende nieuwe bomen gepland langs de Koerselsesteenweg, maar vele zijn kapot door de vele regen waaarschijnlijk.
Oude Baan van Zwanenbergstraat tot Hekstraat (fietsstraat en schoolroute)
Over de Oude Baan wordt zeer veel gefietst gezien het parallel ligt met de drukke Paalsesteenweg. Het grootste deel is ook fietsstraat en wordt als schoolroute door zeer veel jongeren gebruikt. Wielertoeristen passeren hier echter ook zeer veel. Het zou veel aangenamer zijn als hier ook wat meer bomen naast de weg stonden: zowel voor de schaduw als voor het aangename landschap.
Albert I Laan 141 tot Koersel centrum Rondpunt
Aan beide zijde van de Albert I Laan vanaf de nieuwe aangelegde vertakking (Molendijk en Aardeweg) tot in Koersel centrum, rondpunt.
Waar kasseien liggen een strook wegnemen of op het stuk van de gemeente voor de huizen.
Momenteel zeer weinig groen en alleen maar verharding. In de zomer veel hittestress wat verholpen kan worden.
Hier kunnen toch heel wat bomen staan!