Beringen boomt
Zie je graag meer groen in de straat? Of ken je een plekje op openbaar domein waar ruimte is voor een boom? Dien je suggestie in!
Dien jouw locatie inJullie bijdragen
Kruisweg 26 - 28 + hoek
Wat groen langst de weg + veiligere zichtbaarheid voorrang van rechts.
Tussen Eikenstraat 7b en 7c
De Eikenstraat en haar zijstraten: zoals een oude boom met jongere vertakkingen. Zo is de Eikenstraat de oudste straat in een nieuwe wijk. Vroeger was ze de enige lange baan doorheen
een bos. Totdat de nieuwbouwwijk werd aangelegd. Er volgden protesten van de buurtbewoners omdat het bos moest wijken. Maar het was een maat voor niets. Waar ooit rust en stilte was, is nu een levendige woonwijk bestaande uit een 160-tal woningen. Helaas is er weinig overgebleven van het bos. Ongeveer 3,5 hectare werd gekapt. Er zijn wel nieuwe boompjes aangeplant maar er is altijd ruimte voor eentje extra.
Verkaveling One's Garden Paal, Zorgstraat
Nieuw verkaveling te Paal Ik kies deze plaats omdat ik daar woon.
mooie laanbomen in de Coenaert(doodlopende straat)
Er is nog voldoende ruimte om een aantal bomen bij te planten aan de rand van de straat.
Op het centrale pleintje staan al een aantal mooie bomen die we zelf met het buurtbudget geplant hebben.
Hoe groener, hoe fijner !
Langeneikenstraat
Ooit stonden er eiken, vandaar de naam, nu staan er enkel nog wat oude eiken achteraan in het veld. Gelukkig! Prachtige bomen!
Volgend jaar starten de rioleringswerken er. Waarom niet meteen bij de afwerking de straatnaam in ere herstellen en de hele straat voorzien van mooie eiken!
Goed voor mens en dier! Zuurstof en koelte in de zomer. Voor mijn deur mag absoluut eentje of meer zelfs komen te schitteren.