Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Wil je een plekje doorgeven voor een boom op het openbaar domein? 

Zie je graag meer groen in de straat? Of ken je een plekje op openbaar domein waar ruimte is voor een boom? Dien je suggestie in!

47
1
Geef je locatie in

Deze locaties werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 47 bijdragen
Oude Baan van Zwanenbergstraat tot Hekstraat (fietsstraat en schoolroute)

Over de Oude Baan wordt zeer veel gefietst gezien het parallel ligt met de drukke Paalsesteenweg. Het grootste deel is ook fietsstraat en wordt als schoolroute door zeer veel jongeren gebruikt. Wielertoeristen passeren hier echter ook zeer veel. Het zou veel aangenamer zijn als hier ook wat meer bomen naast de weg stonden: zowel voor de schaduw als voor het aangename landschap.

Theunis M.
0 0
lees meer
Veststraat Beverlo

Het is er kaal en leeg

Valentino L.
0 0
lees meer
Speelplein Kerselarenlaan

Er is voldoende ruimte en nu is het plein zo onaantrekkelijk.

Ina S.
0 0
lees meer
Hoek azaleastraat Beverlosesteenweg Paal

Na vernieuwing van centrum van Paal is er kiezel gestort en niet meer naar gekeken. Onkruid is niet bij te houden en als het regent moet je op het fietspad wandelen door de modder( gevaarlijk)

een opwaardering voor in rijden van bebouwde kom van Paal. 

Christine yolanda N.
0 0
lees meer
Kerselarenlaan

Vrije ruimte met grasstrook die geschikt is voor 2 of 3 bomen, gelet op de weinige bomen in deze straat.

Guy D.
0 0
lees meer
Verkaveling One's Garden

Ik woon daar en zou het groen en de natuur daar willen behouden

Sandra M.
0 0
lees meer
Schansstraat, Koersel, Beringen

Onze straat, hier is zeker ruimte voor boompjes. De straat mag best nog wat groener worden!

Ilse B.
0 0
lees meer
Hoek Kanaalstraat en Stadionlaan - Koersel

Tot begin dit jaar stonden op dit pleintje een 5-tal mooie bomen. Helaas zijn er intussen 2 afgestorven, omgevallen en door de stadsdiensten verwijderd. Nu is ook een derde boom er erg slecht aan toe en staat die op omvallen. 

Dit soort pleintjes zijn erg mooie plekjes in deze cité en verdienen het om opnieuw méér groen te bevatten.

Alvast dank om deze aanvraag in overweging te nemen.

Dirk L.
0 0
lees meer
Adelardstraat 7D

 

Een boom in de Adelardstraat zou de buurt mooier, groener en gezelliger maken. Hij biedt schaduw, frisse lucht en trekt vogels aan. Een fijne toevoeging voor iedereen!

 

Sarah V.
0 0
lees meer
Bergske

Graag een haag en/of bomen, tegenover Res. Bergske

Chantale P.
0 0
lees meer
Fietsbrug aan treinspoor Beringen centrum kant van Zandstraat 

Hier zijn 2 mooie maar zeer kale pleintjes langs de wadies waar wel wat meer groen mag geplaatst worden. Je kan misschien ook wat aanplantingen doen in de wadies, hier staat toch nooit water in en is anders toch maar een triestig zicht. 

Bart V.
0 1
lees meer
Commelo

Commelo mag geen achtergesteld gebied zijn in Beringen

Om de site achter het kanaal meer cachet te geven

Commelo kan perfect gezien worden als een "laan", en niet alleen een verbinding naar een industriezone

zicht, recht op recht naar het centrum van Beringen ; nu nog een mooiste fietsbrug :) voor de verbinding

Er is voldoende ruimte om vele bomen te planten, de straat is breed genoeg

Bart S.
0 0
lees meer
Kruispunt Tessenderlosesteenweg deurnestraat ( klein parkje voor de ingang van voormalig kerkje van Brelaar heide in paal.

Stukje grond voor en rond voormalige kerkje op brelaar heide paal. Er staan al enkele verwilderende maar mooie struiken en

bomen maar opfrisbeurt en beetje uitbreiding met enkele nieuwe bomen zou beetje parkuitstraling kunnen geven. 

Sonja V.
0 0
lees meer
Kruisweg 26 - 28 + hoek

Wat groen langst de weg + veiligere zichtbaarheid voorrang van rechts.

Jelle M.
0 0
lees meer
Vurtense schansstraat te Koersel

Beste,

 

Wij hebben een zeer mooie straat gelegen aan de Vurtense Schansstraat en het verlengde Elsenbosstraat. Het zou mooi zijn om de straat aan te kleden met plataanbomen om zo een groenere straat te creeren. 

 

Mvg Jeffrey

Jeffrey V.
0 0
lees meer
Tussen Eikenstraat 7b en 7c

De Eikenstraat en haar zijstraten: zoals een oude boom met jongere vertakkingen. Zo is de Eikenstraat de oudste straat in een nieuwe wijk. Vroeger was ze de enige lange baan doorheen
een bos. Totdat de nieuwbouwwijk werd aangelegd. Er volgden protesten van de buurtbewoners omdat het bos moest wijken. Maar het was een maat voor niets. Waar ooit rust en stilte was, is nu een levendige woonwijk bestaande uit een 160-tal woningen. Helaas is er weinig overgebleven van het bos. Ongeveer 3,5 hectare werd gekapt. Er zijn wel nieuwe boompjes aangeplant maar er is altijd ruimte voor eentje extra.

Rebecca M.
0 0
lees meer
mooie laanbomen in de Coenaert(doodlopende straat)

Er is nog voldoende ruimte om een aantal bomen bij te planten aan de rand van de straat.

Op het centrale pleintje staan al een aantal mooie bomen die we zelf met het buurtbudget geplant hebben.

Hoe groener, hoe fijner !

Marc L.
0 0
lees meer
Meerstraat in Paal

De Meerstraat is volledig vernieuwd en voorzien van een gescheiden rioleringsstelsel, waarvoor dank.

Bij de aanleg van de nieuwe straat is er veel verharding naast de straat aangebracht en dit mag zeker wat groener worden wat een veel aangenamer klimaat zou geven voor zowel de bewoners als de vele wandelaars die in het centrum wonen en hun dagelijkse wandeling maken en voor de wandelaars die naar het kerkhof gaan.

Sara P.
0 0
lees meer
Basisschool de berk

Op /aan de school 

Fijn voor de kinderen om met frisse lucht op te groeien.

Jelle P.
0 0
lees meer
Langeneikenstraat

Ooit stonden er eiken,  vandaar de naam, nu staan er enkel nog wat oude eiken achteraan in het veld. Gelukkig! Prachtige bomen!

Volgend jaar starten de rioleringswerken er. Waarom niet meteen bij de afwerking de straatnaam in ere herstellen en de hele straat voorzien van mooie eiken!

Goed voor mens en dier! Zuurstof en koelte in de zomer. Voor mijn deur mag absoluut eentje of meer zelfs komen te schitteren.

Ilse P.
0 0
lees meer
Honingboomstraat (+ aangrenzende straten (wijk))

In onze straat en de aanliggende straten van de wijk zijn er weinig bomen aanwezig. Hierdoor warmt het in de zomer zeer snel op en is er weinig schaduw aanwezig. Dit in tegenstelling tot de aangrenzende middenstraat waar wel bomen langs de weg staan. 

Een tweede reden is de ligging van de wijk. Het is een lager gelegen gebied dat vroeger een moerassige omgeving was. Hierdoor is het zeer vochtig. Door meer vegetatie aan te brengen, wordt er van nature meer water uit de bodem gehaald.

Het beschreven gebied grenst aan een bosrijk gebied en de vallei van de zwarte beek. Door meer bomen te planten vergroot je het leefgebied voor heel wat vogels, insecten en vergroot de biodiversiteit.

Een bijkomende reden zou nog kunnen zijn dat de straatnamen allemaal verwijzen naar 'bomen' (Honingboomstraat, de hemelboomstraat, de vitsenbosstraat terwijl er relatief weinig natuur aanwezig is. 

Wouter V.
0 0
lees meer
Helmsteeg 12, Paal

Tussen nr. 12 en 14 stond er vroeger een boom, deze is dood gegaan en verwijderd. Het zou leuk zijn moest deze vervangen worden en het straatbeeld terug in evenwicht is. 

Ellen V.
0 0
lees meer
Aanplant Laanbomen Mathias Geysenstraat 

Perfecte plaats voor zuilvormige hoogstam bomen als laanbomen in de hele straat. 
Met keuze: Carpinus betulus Fastigiata of Carpinus betulus Lucas of Liquidambar styraciflua Slender Silhouette. Dit om extra groen in het straatbeeld te creëren om zo de veel te verharde voortuinen (kiezeltuinen) tegen te gaan. 

Tom V.
0 0
lees meer
Meer groen in de Korspelsesteenweg

Deze Korspelsesteenweg heeft weinig schaduw, wat leidt tot hogere temperaturen in de zomer. Het aanplanten van bomen zou zorgen voor verkoeling, meer comfort voor bewoners en voorbijgangers, en bijdragen aan een aangenamere leefomgeving.

Cade D.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 47 bijdragen