Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Wil je een plekje doorgeven voor een boom op het openbaar domein? 

Zie je graag meer groen in de straat? Of ken je een plekje op openbaar domein waar ruimte is voor een boom? Dien je suggestie in!

47
1
Geef je locatie in

Deze locaties werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 47 bijdragen
Meer groen in de Korspelsesteenweg

Deze Korspelsesteenweg heeft weinig schaduw, wat leidt tot hogere temperaturen in de zomer. Het aanplanten van bomen zou zorgen voor verkoeling, meer comfort voor bewoners en voorbijgangers, en bijdragen aan een aangenamere leefomgeving.

Cade D.
0 0
lees meer
Muizenheide 2 

Berm wordt overreden, we zouden dit willen voorkomen aan de brievenbus.

Peter H.
0 0
lees meer
Bergske

Graag een haag en/of bomen, tegenover Res. Bergske

Chantale P.
0 0
lees meer
Heerbaan Stal, juist voor het rustoord

Op de onverharde berm , gras op dit moment is er perfect plaats om een aantal straatbomen te planten. Ze kunnen het straatbeeld verbeteren , het uitzicht van en naar het rustoord zal er mooier op worden  en het stoort nemand.

Armand C.
0 0
lees meer
Speelplein Kerselarenlaan

Er is voldoende ruimte en nu is het plein zo onaantrekkelijk.

Ina S.
0 0
lees meer
Kruispunt Tessenderlosesteenweg deurnestraat ( klein parkje voor de ingang van voormalig kerkje van Brelaar heide in paal.

Stukje grond voor en rond voormalige kerkje op brelaar heide paal. Er staan al enkele verwilderende maar mooie struiken en

bomen maar opfrisbeurt en beetje uitbreiding met enkele nieuwe bomen zou beetje parkuitstraling kunnen geven. 

Sonja V.
0 0
lees meer
Basisschool de berk

Op /aan de school 

Fijn voor de kinderen om met frisse lucht op te groeien.

Jelle P.
0 0
lees meer
Veststraat Beverlo. De straat heeft een recht stuk en een stuk rond het pleintje.

In het eerste stuk, dus niet waar het pleintje gelegen is in onze straat zou het mooi zijn moesten er bomen langs de straatkant staan. Zo zou de straat nog mooier groen zijn en aantrekkelijker worden.

Ils V.
0 0
lees meer
Aansluiting Molendijk met Albert I Laan  / Koerselsesteenweg

Door de recente wegenwerken is er op het einde van de Molendijk/Albert I Laan een mooie oppervlakte vrij gekomen. De grond werd eigendom van de stad. Op de omgevingsvergunning is zelf een boom voorzien, maar nooit uitgevoerd. Er is zeker plaats voor 2 bomen. Er zijn verschillende nieuwe bomen gepland langs de Koerselsesteenweg, maar vele zijn kapot door de vele regen waaarschijnlijk. 

Lambert V.
0 0
lees meer
Graag bomen in Mathias geysenstraat in Stal Koersel

in onze straat staat nog een enkele boom 

Ronny B.
0 0
lees meer
Fietsbrug aan treinspoor Beringen centrum kant van Zandstraat 

Hier zijn 2 mooie maar zeer kale pleintjes langs de wadies waar wel wat meer groen mag geplaatst worden. Je kan misschien ook wat aanplantingen doen in de wadies, hier staat toch nooit water in en is anders toch maar een triestig zicht. 

Bart V.
0 1
lees meer
Vurtense schansstraat te Koersel

Beste,

 

Wij hebben een zeer mooie straat gelegen aan de Vurtense Schansstraat en het verlengde Elsenbosstraat. Het zou mooi zijn om de straat aan te kleden met plataanbomen om zo een groenere straat te creeren. 

 

Mvg Jeffrey

Jeffrey V.
0 0
lees meer
Sint-Jorisstraat x Heerbosstraat

Soort van rondpuntje dat wel wat opfleuring kan gebruiken

Lize C.
0 0
lees meer
korhoenstraat 59 koersel

voor schaduw in de zomer

María M.
0 0
lees meer
Honingboomstraat (+ aangrenzende straten (wijk))

In onze straat en de aanliggende straten van de wijk zijn er weinig bomen aanwezig. Hierdoor warmt het in de zomer zeer snel op en is er weinig schaduw aanwezig. Dit in tegenstelling tot de aangrenzende middenstraat waar wel bomen langs de weg staan. 

Een tweede reden is de ligging van de wijk. Het is een lager gelegen gebied dat vroeger een moerassige omgeving was. Hierdoor is het zeer vochtig. Door meer vegetatie aan te brengen, wordt er van nature meer water uit de bodem gehaald.

Het beschreven gebied grenst aan een bosrijk gebied en de vallei van de zwarte beek. Door meer bomen te planten vergroot je het leefgebied voor heel wat vogels, insecten en vergroot de biodiversiteit.

Een bijkomende reden zou nog kunnen zijn dat de straatnamen allemaal verwijzen naar 'bomen' (Honingboomstraat, de hemelboomstraat, de vitsenbosstraat terwijl er relatief weinig natuur aanwezig is. 

Wouter V.
0 0
lees meer
Verkaveling One's Garden Paal, Zorgstraat

Nieuw verkaveling te Paal  Ik kies deze plaats omdat ik daar woon.

Sandra M.
0 0
lees meer
Plein Acacialaan - Gorenstraat

Eerder dit jaar werden hier 10 oude prachtbomen geveld. 

Buurt kreeg belofte dat er nieuwe bomen geplant zullen worden.

Grete B.
0 0
lees meer
Hasseltsesteenweg 205

Huidige 2 dode bomen vervangen aub.

Marc V.
0 0
lees meer
Brelaarstraat x Schaffensesteenweg

Grote lege vlakte, hier is veel meer mee mogelijk.

Lize C.
0 0
lees meer
Hoekje kruising Kampweg/Bieweg

Voor de straatwerken stonden er een paar berken (zie foto). Nu staan er alleen nog wat verwilderde struiken. Er staat nu al een zitbank.  Ideale plaats voor een mooi perkje aan te leggen met wat mooie bomen.  

Nico H.
0 0
lees meer
Mathias Geysenstraat - pleintje

Op het einde van de Mathias Geysenstraat is er een klein groen pleintje met een bankje. Hier staan al lange tijd 2 dode boompjes op. Het zou het straatbeeld mooier maken alsook gezellig voor de buurtbewoners om samen te komen.

Carolien V.
0 0
lees meer
Oude Baan van Zwanenbergstraat tot Hekstraat (fietsstraat en schoolroute)

Over de Oude Baan wordt zeer veel gefietst gezien het parallel ligt met de drukke Paalsesteenweg. Het grootste deel is ook fietsstraat en wordt als schoolroute door zeer veel jongeren gebruikt. Wielertoeristen passeren hier echter ook zeer veel. Het zou veel aangenamer zijn als hier ook wat meer bomen naast de weg stonden: zowel voor de schaduw als voor het aangename landschap.

Theunis M.
0 0
lees meer
Verkaveling One's Garden

Ik woon daar en zou het groen en de natuur daar willen behouden

Sandra M.
0 0
lees meer
Schansstraat, Koersel, Beringen

Onze straat, hier is zeker ruimte voor boompjes. De straat mag best nog wat groener worden!

Ilse B.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 47 bijdragen