Wil je een plekje doorgeven voor een boom op het openbaar domein?
Wil je een plekje doorgeven voor een boom op het openbaar domein?
Zie je graag meer groen in de straat? Of ken je een plekje op openbaar domein waar ruimte is voor een boom? Dien je suggestie in!
Deze locaties werden reeds ingediend
Meer groen in de Korspelsesteenweg
Deze Korspelsesteenweg heeft weinig schaduw, wat leidt tot hogere temperaturen in de zomer. Het aanplanten van bomen zou zorgen voor verkoeling, meer comfort voor bewoners en voorbijgangers, en bijdragen aan een aangenamere leefomgeving.
Heerbaan Stal, juist voor het rustoord
Op de onverharde berm , gras op dit moment is er perfect plaats om een aantal straatbomen te planten. Ze kunnen het straatbeeld verbeteren , het uitzicht van en naar het rustoord zal er mooier op worden en het stoort nemand.
Kruispunt Tessenderlosesteenweg deurnestraat ( klein parkje voor de ingang van voormalig kerkje van Brelaar heide in paal.
Stukje grond voor en rond voormalige kerkje op brelaar heide paal. Er staan al enkele verwilderende maar mooie struiken en
bomen maar opfrisbeurt en beetje uitbreiding met enkele nieuwe bomen zou beetje parkuitstraling kunnen geven.
Basisschool de berk
Op /aan de school
Fijn voor de kinderen om met frisse lucht op te groeien.
Veststraat Beverlo. De straat heeft een recht stuk en een stuk rond het pleintje.
In het eerste stuk, dus niet waar het pleintje gelegen is in onze straat zou het mooi zijn moesten er bomen langs de straatkant staan. Zo zou de straat nog mooier groen zijn en aantrekkelijker worden.
Aansluiting Molendijk met Albert I Laan / Koerselsesteenweg
Door de recente wegenwerken is er op het einde van de Molendijk/Albert I Laan een mooie oppervlakte vrij gekomen. De grond werd eigendom van de stad. Op de omgevingsvergunning is zelf een boom voorzien, maar nooit uitgevoerd. Er is zeker plaats voor 2 bomen. Er zijn verschillende nieuwe bomen gepland langs de Koerselsesteenweg, maar vele zijn kapot door de vele regen waaarschijnlijk.
Graag bomen in Mathias geysenstraat in Stal Koersel
in onze straat staat nog een enkele boom
Fietsbrug aan treinspoor Beringen centrum kant van Zandstraat
Hier zijn 2 mooie maar zeer kale pleintjes langs de wadies waar wel wat meer groen mag geplaatst worden. Je kan misschien ook wat aanplantingen doen in de wadies, hier staat toch nooit water in en is anders toch maar een triestig zicht.
Vurtense schansstraat te Koersel
Beste,
Wij hebben een zeer mooie straat gelegen aan de Vurtense Schansstraat en het verlengde Elsenbosstraat. Het zou mooi zijn om de straat aan te kleden met plataanbomen om zo een groenere straat te creeren.
Mvg Jeffrey
Sint-Jorisstraat x Heerbosstraat
Soort van rondpuntje dat wel wat opfleuring kan gebruiken
Honingboomstraat (+ aangrenzende straten (wijk))
In onze straat en de aanliggende straten van de wijk zijn er weinig bomen aanwezig. Hierdoor warmt het in de zomer zeer snel op en is er weinig schaduw aanwezig. Dit in tegenstelling tot de aangrenzende middenstraat waar wel bomen langs de weg staan.
Een tweede reden is de ligging van de wijk. Het is een lager gelegen gebied dat vroeger een moerassige omgeving was. Hierdoor is het zeer vochtig. Door meer vegetatie aan te brengen, wordt er van nature meer water uit de bodem gehaald.
Het beschreven gebied grenst aan een bosrijk gebied en de vallei van de zwarte beek. Door meer bomen te planten vergroot je het leefgebied voor heel wat vogels, insecten en vergroot de biodiversiteit.
Een bijkomende reden zou nog kunnen zijn dat de straatnamen allemaal verwijzen naar 'bomen' (Honingboomstraat, de hemelboomstraat, de vitsenbosstraat terwijl er relatief weinig natuur aanwezig is.
Verkaveling One's Garden Paal, Zorgstraat
Nieuw verkaveling te Paal Ik kies deze plaats omdat ik daar woon.
Plein Acacialaan - Gorenstraat
Eerder dit jaar werden hier 10 oude prachtbomen geveld.
Buurt kreeg belofte dat er nieuwe bomen geplant zullen worden.
Hoekje kruising Kampweg/Bieweg
Voor de straatwerken stonden er een paar berken (zie foto). Nu staan er alleen nog wat verwilderde struiken. Er staat nu al een zitbank. Ideale plaats voor een mooi perkje aan te leggen met wat mooie bomen.
Mathias Geysenstraat - pleintje
Op het einde van de Mathias Geysenstraat is er een klein groen pleintje met een bankje. Hier staan al lange tijd 2 dode boompjes op. Het zou het straatbeeld mooier maken alsook gezellig voor de buurtbewoners om samen te komen.
Oude Baan van Zwanenbergstraat tot Hekstraat (fietsstraat en schoolroute)
Over de Oude Baan wordt zeer veel gefietst gezien het parallel ligt met de drukke Paalsesteenweg. Het grootste deel is ook fietsstraat en wordt als schoolroute door zeer veel jongeren gebruikt. Wielertoeristen passeren hier echter ook zeer veel. Het zou veel aangenamer zijn als hier ook wat meer bomen naast de weg stonden: zowel voor de schaduw als voor het aangename landschap.