Stem op jouw favoriet voor de cultuurparel beeldende en audiovisuele kunsten
Stem op jouw favoriet voor de cultuurparel beeldende en audiovisuele kunsten
Persoon of organisatie die zich de voorbije 2 jaar bijzonder verdienstelijk heeft gemaakt binnen de beeldende en audiovisuele kunsten.
Deze favorieten werden reeds ingediend
Stem op jouw favoriet voor de cultuurparel beeldende en audiovisuele kunsten

Annie Postelmans
Annie is al gedurende 20 jaar een gepassioneerde kunstenares. De disciplines die ze beoefent zijn juweelkunst, fotografie, mixed media en monumentale kunst. Annie haar werken bestaan steeds uit een totaalconcept. Verschillende disciplines en materialen vormen een groter geheel. Annie verbaast bezoekers keer op keer met een grote portie orginaliteit. Ze slaagt er in mensen mee te nemen in haar droomwereld waar fanatasie en werkelijkheid met veel gemak in elkaar overlopen. Het verhaal dat ze brengt met haar werken zet aan tot nadenken.
Stem op jouw favoriet voor de cultuurparel beeldende en audiovisuele kunsten

Ahmet Akay
Ahmet Akay is een metaalkunstenaar die ondertussen bijna 30 jaar artistiek actief is. Zijn werken zijn sculpturen opgebouwd uit vele metalen of inoxen elementen. Akay gebruikt daarvoor bijzondere lastechnieken die hij aan de academie in Antwerpen leerde. Verder exposeert hij als lid van Palarte ieder jaar in OC De Buiting, maar hij stelde ook al tentoon in Antwerpen, Brussel en Knokke. In 2002 wint Akay “de Noesen prijs” en in 2004 ontvangt hij een eervolle vermelding voor “de Mark Macken prijs”. In 2010 won hij reeds de “Prijs voor Beeldende Kunst van de stad Beringen" (oud reglement).
Stem op jouw favoriet voor de cultuurparel beeldende en audiovisuele kunsten

Gwen Rotsaert
In 2002 behaalde Gwen het diploma Interieurvormgever aan de Hogeschool Sint-Lucas te Brussel. Later volgde ze een bijkomende opleiding als goudsmid en edelsteenzetter te Antwerpen. Gedurende negen jaar verfijnde Gwen haar vakmanschap als goudsmid. Nadien verlegde ze haar focus naar een nieuw medium: beton. Dit alledaagse en industriële materiaal met eindeloos veel expressieve mogelijkheden, evolueerde tot het fundament van haar 3D-verhalen.